متخصص دیجیتال مارکتینگ کیست و چگونه به یک متخصص دیجیتال مارکتینگ تبدیل شویم؟
۱۳۹۹/۱۰/۲۳ تاریخ انتشار

یک مدیر دیجیتال مارکتینگ کیست؟

یک مدیر دیجیتال مارکتینگ فردی است که مسئولیت طراحی، پیاده‌سازی و مدیریت کمپین‌های بازاریابی که قرار است چهره درست یک شرکت و محصولات یا سرویس‌های آن شرکت را نشان دهد بر عهده او است. این فرد در بهبود میزان فروش و محبوب‌تر شدن نام یک شرکت نقش بس به ‌سزایی دارد.

حداقل و حداکثر دستمزد یک مدیر دیجیتال مارکتینگ در دنیا

یک مدیر دیجیتال مارکتینگ به‌طور میانگین 88 هزار دلار در سال دستمزد دارد که این رقم از نرخ پایه 46 هزار دلار در سال آغاز شده و حداکثر به رقم 139 هزار دلار در سال می‌رسد. دقت کنید که سابقه در این زمینه نقش کلیدی دارد، هرچه سابقه کاری شما بیشتر باشد به همان نسبت حقوق بیشتری دریافت خواهید کرد.

مدیر دیجیتال مارکتینگ چه وظایفی دارد؟

یک مدیر دیجیتال مارکتینگ نقش مهمی در بهتر دیده شدن نام یک برند در فضای دیجیتالی داشته و قادر است ترافیک وب‌سایت یک شرکت را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. از مهم‌ترین مسئولیت‌های یک مدیر دیجیتال مارکتینگ می‌توان به برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی همه کمپین‌های تحت وب و کانال‌های مختلف ، بهینه‌سازی سئو سایت، برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی و حضور مستمر در شبکه‌های اجتماعی، ارزیابی عملکرد کمپین‌ها منطبق با اهداف کمپین‌ها و تهیه گزارش از فعالیت‌های کمپین‌ها، شناسایی تمایلات بازار و همسو کردن استراتژی‌ها متناسب با گرایشات بازار، ارائه ایده‌ها و استراتژی‌های خلاقانه، ارزیابی و اندازه‌گیری نرخ تبدیل تا رسیدن به هدف از پیش تعیین شده، تعامل با تیم‌های فناوری اطلاعات شرکت به منظور ساخت صفحات فرود، بهبود تجربه کاربری مرتبط با صفحات، تعدیل و تنظیم نقاط کلیدی برای نرخ تبدیل، تعامل با فروشندگان و ذینفعان و ارزیابی فناوری‌های نوظهوری که باعث بهبود وضعیت کسب‌وکار شده و به نیازهای کسب‌وکار پاسخ می‌دهند اشاره کرد.

چگونه می‌توانیم یک مدیر دیجیتال مارکتینگ شویم؟

برای آن‌که به یک مدیر دیجیتال مارکتینگی که شرکت‌ها به دنبال آن هستند تبدیل شوید باید حداقل شرایط زیر را داشته باشید.

  • داشتن حداقل مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد در حوزه بازاریابی یا رشته‌های مرتبط
  •  تجربه کاری در حوزه دیجیتال مارکتینگ (در شروع راه بهتر است به عنوان یک کارآموز در شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند کار کنید.)
  • تجربه و مهارت مطلوب در زمینه هدایت و مدیریت سئو، شبکه‌های اجتماعی و کمپین‌های تبلیغاتی
  • تسلط بر بهینه‌سازی صفحات فرود و به ویژه قیف فروش
  • اطلاعات کافی در ارتباط با ابزارهای تحلیل‌گر ترافیک سایت‌ها همچون گوگل آنالیتیکس، وب ترندز، NetInsight و Omnitue
  • داشتن مهارت کافی در زمینه کار با ابزارهای تبلیغاتی
  • دانش کافی در زمینه راه‌اندازی و پیاده‌سازی کمپین‌های گوگل ادورز
  • حداقل اطلاعات اولیه در ارتباط با جاوااسکریپت، اچ‌تی‌ام‌ال و CSS
  • به‌روز بودن و پیگیری اخبار مرتبط با جدیدترین روندها و گرایش‌ها در زمینه بازاریابی آنلاین و راه‌کارهای ارزیابی کمپین‌ها

به این مطلب چند ستاره می‌دهید؟(امتیاز: 4.8 - رای: 2)

ثبت نظر تعداد نظرات: 0 تعداد نظرات: 0
usersvg